Krok 1: Zdobywanie i wydawanie Punktów Chwały
- +3 Punkty Chwały za rozegraną bitwę
- +2 Punkty Chwały za wygraną bitwę
- +1 Punkt Chwały za wyeliminowanie wrogiego lidera
- +1 Punkt Chwały za każdą 1/3 wyeliminowanych wrogich wojowników
- +1 Punkt Chwały jeśli Twój przeciwnik ma o minimum 2 podbite terytoria więcej od Ciebie
- -10 Punktów Chwały – to koszt podboju terytorium
Krok 2: Losowanie obrażeń
Zobaczmy jak bardzo wojownicy dostali w kość.
Połamany czy może miał tym razem więcej szczęścia?
- 4-6 Dochodzi do pełni zdrowia
- 6-4 Dochodzi do pełni zdrowia
- 1-5 Dochodzi do pełni zdrowia
- 4-2 Dochodzi do pełni zdrowia
- 1-3 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
- 5-3 Dochodzi do pełni zdrowia
- 3-3 Dochodzi do pełni zdrowia
- 2-6 Dochodzi do pełni zdrowia
- 4-3 Dochodzi do pełni zdrowia
- 2-2 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
- 6-2 Dochodzi do pełni zdrowia
- 3-5 Dochodzi do pełni zdrowia
- 2-4 Dochodzi do pełni zdrowia
- 2-5 Dochodzi do pełni zdrowia
- 5-3 Dochodzi do pełni zdrowia
Krok 3: Poziom Przeznaczenia
Każdy wojownik, który pozostał na polu bitwy po jej zakończeniu może zyskać 1 Poziom Przeznaczenia (do maks. 3).
Sprawdź przychylność bogów
- 2 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 6 - Bogowie zwrócili na niego swoją uwagę! (+1 Poziom Przeznaczenia)
- 2 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 6 - Bogowie zwrócili na niego swoją uwagę! (+1 Poziom Przeznaczenia)
- 2 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 6 - Bogowie zwrócili na niego swoją uwagę! (+1 Poziom Przeznaczenia)
- 1 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 1 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 3 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 3 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 4 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 5 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 4 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 1 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
- 2 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
Krok 4: Dodawanie i usuwanie wojowników
Możesz usuwać i dodawać wojowników do swojej bandy z zachowaniem poniższych zasad:
- Nie możesz usunąć swojego lidera
- Jeśli usuwasz wojownika to usuwasz z nim należące do niego artefakty
- Twoja banda nie może mieć mniej niż 3 i więcej niż 20 wojowników
- Wszyscy wojownicy z Twojej bandy muszą należeć do tej samej frakcji i współdzielić znak runiczny wybranego Wyzwania Kampanii
- W Twojej bandzie może być tylko jednej wojownik ze znakiem runicznym lidera
Krok 5: Poszukiwanie mniejszych artefaktów
Obaj gracze mogą próbować przeszukać pobojowisko w nadziei na odnalezienie mniej znaczących magicznych przedmiotów. Każdy gracz przeszukuje raz. Może jednak wydać 3 Punkty Chwały by próbować szczęścia jeszcze jeden raz. Po odnalezieniu mniejszego artefaktu należy przydzielić go do konkretnego wojownika w swojej bandzie. Wojownik nigdy nie może posiadać więcej niż jednego mniejszego artefaktu. Może jednak posiadać jeden mniejszy artefakt i jeden artefakt mocy. Wojownicy nie mogą przekazywać sobie artefaktów. Mogą natomiast odrzucić już posiadany by w jego miejsce umieścić nowy.
Artefakty mogą służyć swą mocą wojownikowi, który je posiada stale, mogą być jednorazowe, a mogą być także nietrwałe.
Po bitwie sprawdź czy nietrwały artefakt rozpadł się w pył czy może jednak wciąż obdarza swojego właściciela swoją mocą:
Co się stało z mniejszym artefaktem?
- 5 - wygląda na to, że mniejszy artefakt nie ucierpiał w bitwie
- 1 - mniejszy artefakt rozpadł się pył
- 5 - wygląda na to, że mniejszy artefakt nie ucierpiał w bitwie
- 3 - po mniejszym artefakcie został ino obłoczek śmierdzącego dymu
- 1 - mniejszy artefakt rozpadł się pył
- 5 - wygląda na to, że mniejszy artefakt nie ucierpiał w bitwie
- 3 - po mniejszym artefakcie został ino obłoczek śmierdzącego dymu
- 1 - mniejszy artefakt rozpadł się pył
- 6 - mniejszy artefakt dalej obdarza wojownika swoją mocą
- 6 - mniejszy artefakt dalej obdarza wojownika swoją mocą
- 6 - mniejszy artefakt dalej obdarza wojownika swoją mocą
- 4 - mniejszy artefakt jak działał, tak działa
Zabieramy się za przeszukiwanie pobojowiska:
Szperasz, kopiesz, grzebiesz i…
Jeśli zapłaciłeś 3 Punkty Chwały za kolejna próbę, to:
Krok 6: Postęp na mapie kampanii
Przesuń się 1 krok naprzód na mapie kampanii.
Jeśli przegrałeś bitwę w punkcie zwrotnym (convergence) to niestety nie przesuwasz się na mapie kampanii.
Krok 7: Zdobywanie artefaktów mocy i cech przywódcy
Jeśli w kroku 6 przesunąłeś się do punktu na mapie oznaczone „Artefakt mocy” lub „Cecha przywódcy” możesz otrzymać:
Artefakt mocy – wybierz odpowiedni z tabeli wyzwania kampanii. Zasady posiadania artefaktów mocy są analogiczne jak mniejszych artefaktów, z tą różnicą, że artefakt mocy może być przekazany między wojownikami by zrobić miejsce na nowy.
Cecha przywódcy – wybierz odpowiednia z tabeli wyzwania kampanii. Cecha przywódcy przynależy tylko do lidera Twojej bandy. Lider może mieć tylko jedną cechę przywódcy. Jeśli możesz zdobyć kolejną – musisz wybrać wojownika który zostanie Prawą Rękę Lidera (favoured warrior) i nadać cechę właśnie jemu. W bandzie może być tylko jeden wojownik Prawa Ręka Lidera. Jeśli zginie, cecha przepada wraz z nim. Jeśli zdobędziesz nową cechę przywódczą – możesz wyznaczyć kolejną Prawą Rękę Lidera.