Pomocnik kampanii Warcry

Krok 1: Zdobywanie i wydawanie Punktów Chwały

  • +3 Punkty Chwały za rozegraną bitwę
  • +2 Punkty Chwały za wygraną bitwę
  • +1 Punkt Chwały za wyeliminowanie wrogiego lidera
  • +1 Punkt Chwały za każdą 1/3 wyeliminowanych wrogich wojowników
  • +1 Punkt Chwały jeśli Twój przeciwnik ma o minimum 2 podbite terytoria więcej od Ciebie

  • -10 Punktów Chwały – to koszt podboju terytorium

Krok 2: Losowanie obrażeń

Zobaczmy jak bardzo wojownicy dostali w kość.

Połamany czy może miał tym razem więcej szczęścia?
  1. 5-2 Dochodzi do pełni zdrowia
  2. 2-2 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
  3. 2-2 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
  4. 3-5 Dochodzi do pełni zdrowia
  5. 5-3 Dochodzi do pełni zdrowia
  6. 3-2 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
  7. 6-4 Dochodzi do pełni zdrowia
  8. 5-6 Dochodzi do pełni zdrowia
  9. 3-1 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
  10. 5-1 Dochodzi do pełni zdrowia
  11. 2-3 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
  12. 1-4 Traci Przychylność Bogów (-1 Poziom Przeznaczenia)
  13. 5-2 Dochodzi do pełni zdrowia
  14. 3-6 Dochodzi do pełni zdrowia
  15. 1-1 Zabity (jeśli jest liderem to zamiast tego Traci Przychylność Bogów)

Krok 3: Poziom Przeznaczenia

Każdy wojownik, który pozostał na polu bitwy po jej zakończeniu może zyskać 1 Poziom Przeznaczenia (do maks. 3).

Sprawdź przychylność bogów
  1. 4 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  2. 4 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  3. 1 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  4. 4 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  5. 3 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  6. 5 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  7. 2 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  8. 1 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  9. 4 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  10. 3 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  11. 5 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  12. 5 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  13. 2 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów
  14. 6 - Bogowie zwrócili na niego swoją uwagę! (+1 Poziom Przeznaczenia)
  15. 3 - tym razem nie zwrócił uwagi bogów

Krok 4: Dodawanie i usuwanie wojowników

Możesz usuwać i dodawać wojowników do swojej bandy z zachowaniem poniższych zasad:

  • Nie możesz usunąć swojego lidera
  • Jeśli usuwasz wojownika to usuwasz z nim należące do niego artefakty
  • Twoja banda nie może mieć mniej niż 3 i więcej niż 20 wojowników
  • Wszyscy wojownicy z Twojej bandy muszą należeć do tej samej frakcji i współdzielić znak runiczny wybranego Wyzwania Kampanii
  • W Twojej bandzie może być tylko jednej wojownik ze znakiem runicznym lidera

Krok 5: Poszukiwanie mniejszych artefaktów

Obaj gracze mogą próbować przeszukać pobojowisko w nadziei na odnalezienie mniej znaczących magicznych przedmiotów. Każdy gracz przeszukuje raz. Może jednak wydać 3 Punkty Chwały by próbować szczęścia jeszcze jeden raz. Po odnalezieniu mniejszego artefaktu należy przydzielić go do konkretnego wojownika w swojej bandzie. Wojownik nigdy nie może posiadać więcej niż jednego mniejszego artefaktu. Może jednak posiadać jeden mniejszy artefakt i jeden artefakt mocy. Wojownicy nie mogą przekazywać sobie artefaktów. Mogą natomiast odrzucić już posiadany by w jego miejsce umieścić nowy.
Artefakty mogą służyć swą mocą wojownikowi, który je posiada stale, mogą być jednorazowe, a mogą być także nietrwałe.

Po bitwie sprawdź czy nietrwały artefakt rozpadł się w pył czy może jednak wciąż obdarza swojego właściciela swoją mocą:

Co się stało z mniejszym artefaktem?
  1. 4 - mniejszy artefakt jak działał, tak działa
  2. 2 - mniejszy artefakt zadymił, zasyczał i *puff* zniknął
  3. 2 - mniejszy artefakt zadymił, zasyczał i *puff* zniknął
  4. 6 - mniejszy artefakt dalej obdarza wojownika swoją mocą
  5. 3 - po mniejszym artefakcie został ino obłoczek śmierdzącego dymu
  6. 6 - mniejszy artefakt dalej obdarza wojownika swoją mocą
  7. 4 - mniejszy artefakt jak działał, tak działa
  8. 4 - mniejszy artefakt jak działał, tak działa
  9. 6 - mniejszy artefakt dalej obdarza wojownika swoją mocą
  10. 2 - mniejszy artefakt zadymił, zasyczał i *puff* zniknął
  11. 3 - po mniejszym artefakcie został ino obłoczek śmierdzącego dymu
  12. 4 - mniejszy artefakt jak działał, tak działa

Zabieramy się za przeszukiwanie pobojowiska:

Szperasz, kopiesz, grzebiesz i…
44 - Toż to nasiono żelazodębu! Działanie jednorazowe: Użyj jako akcji by dodać 1 do cechy Wytrzymałość właściciela do końca bitwy.


Jeśli zapłaciłeś 3 Punkty Chwały za kolejna próbę, to:

56 - W pyle znalazłeś złoty kartusz Ur. Artefakt nietrwały. Efekt: właściciel otrzymuje 1 do cechy Wytrzymałość.

Krok 6: Postęp na mapie kampanii

Przesuń się 1 krok naprzód na mapie kampanii.
Jeśli przegrałeś bitwę w punkcie zwrotnym (convergence) to niestety nie przesuwasz się na mapie kampanii.


Krok 7: Zdobywanie artefaktów mocy i cech przywódcy

Jeśli w kroku 6 przesunąłeś się do punktu na mapie oznaczone „Artefakt mocy” lub „Cecha przywódcy” możesz otrzymać:

Artefakt mocy – wybierz odpowiedni z tabeli wyzwania kampanii. Zasady posiadania artefaktów mocy są analogiczne jak mniejszych artefaktów, z tą różnicą, że artefakt mocy może być przekazany między wojownikami by zrobić miejsce na nowy.

Cecha przywódcy – wybierz odpowiednia z tabeli wyzwania kampanii. Cecha przywódcy przynależy tylko do lidera Twojej bandy. Lider może mieć tylko jedną cechę przywódcy. Jeśli możesz zdobyć kolejną – musisz wybrać wojownika który zostanie Prawą Rękę Lidera (favoured warrior) i nadać cechę właśnie jemu. W bandzie może być tylko jeden wojownik Prawa Ręka Lidera. Jeśli zginie, cecha przepada wraz z nim. Jeśli zdobędziesz nową cechę przywódczą – możesz wyznaczyć kolejną Prawą Rękę Lidera.